söndag 4 september 2011

Nu kör vi!

Luiza skriver ett intressant inlägg om LCHF-dieten och dess effekt på bland annat PCOS. Inspirerad av inlägget har jag nu tänkt inleda veckan som kommer med totalt sockerförbud. Har gjort det någon gång tidigare också och känt mig fruktansvärt mycket piggare.
Att köra fullt ut LCHF är dock inget alternativ för mig eftersom jag varken har en önskan att gå ner i vikt eller har mått bra av dieten då jag provat den. Men som det är nu äter jag ändå inte särskilt mycket kolhydrater. Jag äter sällan bröd och bara lite  potatis, ris och pasta. Min stora stötesten är dock helgerna. Då vill jag unna mig något gott, eftersom jag ju är sååååå värd det. Men inte denhär veckan.
Imorgon börjar jag*!


* Idag är det redan försent eftersom jag åt amerikanska pannkakor till frukost. Jag var ju såååå värd det.

1 kommentar:

  1. Hihihi, vad kul att jag kunde inspirera dig vännen.

    Amerikanska pannkakor är ju så ljuvligt gott!!!!!
    Jag kan äta nästan hur många som helst.
    Kanske blir såna till lunch idag (busigt) men jag är såååå värd det =).

    Har samma problem som du på helgerna, men det brukar fungera ändå.
    Igår blev det nötter i naturlig form och lagom mängd.

    Kram på dig , finaste.
    Luiza

    SvaraRadera