torsdag 8 september 2011

Glädjetårar

Den där känslan av lycka och hopp fortsätter att sprida sig i min kropp. Idag var jag igen på akupunktur igen och då hon lade nålar i magen kände jag precis hur det hände saker. Det började dra i äggstockarna, nästan som spasmer. Det kändes så hoppingivande, ungefär som ett meddelande från min äggstockar: "Sorry, vi har klåpat lite den senaste tiden, men nu vet vi hur vi ska göra!"
Efteråt pratade vi lite om fortsättningen. Mensen är på kommande imorgon, så nu ska vi ha uppehåll en vecka. Vecka 38 kör vi igång på nytt, och samma vecka skall jag till gyn.poli för ytterligare ett ultraljud innan vi kan sättas i kö för IVF. Då sa akupunktören att det kanske inte kommer behövas. Hon menade att akupunkturen kan ha snabb effekt på vissa, medan det ibland kan ta några månader.
Då jag kom ut till bilen grät jag en skvätt, men inga ledsna tårar. Glädjetårar över att äntligen känna hopp och framtidstro.
Jag skall bli mamma.
Snart.

2 kommentarer:

  1. Gud vad kul att läsa ditt inlägg! Skönt och härligt med hopp och framtidstro!!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Tack, det känns så himla skönt också att kunna varva alla motgångar med lite hopp:)

    SvaraRadera