fredag 9 september 2011

Fredag kväll

Ni vet hur konstigt pigg man kan bli av att blunda och vila i en kvart då man är riktigt trött?

Om ni vet det kanske ni också känner till hur otroligt utslagen man blir av en tvåtimmars tupplur.
Är så seg i huvudet att jag knappt vet vad jag heter.

Ikväll är det fredag, helgen är här igen, och då kommer jag åter till mitt stora dilemma med att "unna mig" något gott. Nu har jag faktiskt handlat lite gott, men inget med mycket socker i. Ikväll tänkte jag unna mig några bitar choklad med mintsmak. Chokon innehåller 70% kakao vilket innebär att det inte är lika mycket socker i den som i en vanlig platta.
Imorgon tänkte jag överraska sambon med att laga vår favoriträtt: lammpasta med pesto, pinjenötter och parmesan. Så gott, och jag hoppas sambon blir glad efter att ha varit på en kort jobbresa.

Stort grattis till Längtan som äntligen plussat igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar