torsdag 22 september 2011

Bilfria dagen

Ni vet ju att jag aldrig följer strömmen, för då skulle jag ju ha 3 barn, vara lyckligt gift och beklaga mig till mina väninnor över hur jag inte minns vad jag gjorde innan jag blev mamma.
Såg någonstans att det är bilfria dagen idag och eftersom jag inte vill följa normen har jag kört mycket mera än jag brukar idag. En alldeles vanlig dag kör jag inte alls bil eftersom jag kan cykla till jobbet. Men idag har jag:

  • skjutsat sambon till jobbet.
  • kört till mitt eget jobb.
  • kört in till stan för att hämta ut ett paket.
  • kört hem igen för att äta.
  • kört till stan för att gå på akupunkturen.
  • kört via jobbet, via butiken och sedan slutligen hem.
Suck, inte konstigt att jag ännu går på högvarv trots akupunkturen.




* Rubriken på detta inlägg var från början The Bad Ass, men det blev jag tvungen att ändra eftersom jag blev nojig över hur det stavas: Badass? Bad Ass? Bad ass? Hur tusan jag än skriver det ser det fel ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar