söndag 23 januari 2011

Pinsamheter man gör

Som ofrivilligt barnlös* gör man ibland pinsamma saker som att ligga med benen i luften och konversera med en person som granskar ens, öh, utrustning. En av de pinsamheter jag konstant gör är dock att ställa medicinska frågor på alla communityn jag är med i. Frågor i stil med "Om jag har feber, kan det fördröja ägglossning?" hör till vanligheten.
Som om alla medlemmar i en community vore gurun då det gäller fortplantning. Hur dum får man vara egentligen?


*vilket förresten är en hemskt tråkig benämning, vi borde nog komma på något coolare namn på vår exklusiva klubb. T.ex. Mamas in the Making eller något liknande. Förslag, någon?

1 kommentar:

  1. Hej..Måste bara säga att jag gillar ditt sätt att skriva,några ord som du får att säga så mycket..
    Kommer lätt följa dig..

    Jag gillar starkt Mamas in the making:)

    Kram

    SvaraRadera