lördag 15 januari 2011

Award

Jag har fått en award av akna som skriver bloggen Mellan hopp och förtvivlan. Tack akna!



Awarden innebär att jag skall svara på några frågor och sedan skicka awarden vidare till sju personer.

1. Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4, vad står det?
    Här hände samma sak som på andra håll: De enkla bilderna utvecklades mot en skrift som representerade språkljuden. Läsningens psykologi och pedagogik av Ingvar Lundberg.

2. Vad var det senaste du såg på TV?
    Hmm, tittar sällan på TV-kanalerna utan istället på serier som vi har på datorn. För en liten stund sedan tittade jag på nya favoritserien Cougar Town.

3. Bortsett från datorn, vad hör du just nu.
    Sambon som bläddrar i tentaboken, diskmaskinen som går och katten som spinner i famnen.

4. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
    Var till butiken och handlade.

5. Vad har du på dig?
    Favoritjeansen, ett grått linne och en svart kofta. På fötterna har jag mina varma och sköna morgontofflor.

6. Vilken var den senaste filmen du såg?
    The Back Up Plan med Jennifer Lopez. Tråkig, förutsägbar och handlade om en tjej som blev gravid på sin första insemination. Se den inte, ni blir antingen arga eller uttråkade. Jag blev både och.

7. Skulle du överväga att flytta utomlands?
    Jo, men bara för ett år eller kortare. Är alldeles för hemkär för att vara borta för längre från mina närmaste.

Nu kan ni lägga undan anteckningsblocken och den intresserade minen.
Jag väljer att skicka awarden vidare till:

Jag är den jag vill vara
Längtan efter ett barn
Hur ska det gå?
Längtan till ett barn
Mitt i livets motstånd
När väntan blir längre än 9 månader
Livrädd med stil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar