fredag 28 januari 2011

Det här med alternativa metoder

Det finns en djungel av preparat man kunde ta som sägs göra en mera fertil. Är lite rädd att stoppa i mig nånting innan jag vet vad det är för fel på mig. Ett preparat som jag hört rekommenderas flera gånger är Vitex Agnus Castus som sägs förstärka ägglossningen. Skall nog vänta tills efter läkarbesöket, men funderar på detta som ett alternativ för mig.
Kanske akupunktur också?

Finns det andra alternativa metoder/naturkostpreparat som man borde överväga?

5 kommentarer:

  1. I veckan har jag för först gången provat alternativ medicin. Jag gick till en kinesisk husläkare och hon berättade att hon hjälpt 7 kvinnor att bli gravida efter att ha varit hopplösa fall. Om det stämmer vet jag inte men jag har bestämt mig för att ge det en chans. Jag ska få akupunktur 10 gånger och dricka, inte så gott, örtte morgon och kväll i en månad. Vi får se hur det går, men det kan ju i alla fall inte bli sämre :)

    SvaraRadera
  2. Akupunktur, grapefruktjuice, bidrottninggelé, zonterapi, yoga, rosenrot, en yxa under sängen...

    Det finns nog ganska mycket:)

    SvaraRadera
  3. Charlotte: det är precis så jag tänker också, det kan ju knappast bli sämre av det så det är säkert värt ett försök.

    akna: Hahahaha, yxa under sängen...:)

    SvaraRadera
  4. Japp, tror det är en finsk sed faktiskt! Min kompis som är finsk fick rådet av sin pappa, de la en yxa under sängen och de har nu en 3-årig dotter. Tvivlar dock på att yxan hade något med det att göra:) Som kille hade jag nog blivit lite nervös..;)

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt aldrig hört om det, kanske det är värt ett försök...
    Tror nog att sambon skulle bli lite nervös om jag skulle göra det;)

    SvaraRadera