tisdag 28 december 2010

Steget efter

Efter två månaders babymakingförsök blev jag galen och gick med i alla communityn* som finns (överdrivenhet är min bästa vän) för att hitta likasinnade och kunna ge utlopp för mina känslor. Till en början var jag den irriterande typen som skrev gråtande satt framför datorn och skrev hysteriska inlägg varje gång jag hade fått mens. I det skedet kunde jag åtminstone trösta mig med att det åtminstone fanns de som hade försökt mycket längre. I en community fanns en kvinna som hette Nathalie som ofta kommenterade mina inlägg med tröstande visdomsord. Hon hade själv försökt bli gravid sen 2008 och blev det också i början av 2010. Idag loggade jag in på communityn ifråga och konstaterade att hon för en vecka sedan hade fått en liten dotter. Aj, vad det sved! Visst är jag glad för hennes skull och hon förtjänar det verkligen, men hennes förlossning påminde mig om att jag alltså har varit barnlös och ickegravid under hela hennes graviditet. Trots att jag nog redan visste om det så kom det som en chock. Det kommer säkerligen bli samma sak då en bekant till oss föder om någon vecka. Det är liksom så definitivt att någon hunnit bli gravid, vara det i nio månader och sedan föda, medan jag inte har något att visa upp.

Avundsjuk? Jag? Nej, då...


*givetvis valde jag löjligt fantasilösa användarnamn såsom hoppfull, villblimamma och barnlängtan. Ni vet vad jag menar, vi har alla gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar