fredag 17 december 2010

Många hjälpmedel små

kanske kan bidra till en bebis.
Jag använder givetvis ägglossningstest och termometer för att hålla lite koll på kroppen.Till en början skrev jag också dagbok för att försöka hitta mönster i min cykel. Numera skriver jag bara in viktiga data på min sida på Fertility Friend. Enkelt och smidigt och till stor hjälp inför läkarbesöket också då det bara går att printa ut enskilda cyklar.

En liten parentes: konstaterade nyss att nästa "fertilitetsperiod" börjar på julafton. Suck vad krångligt då vi kommer att åka Finland runt och bo med våra familjer. "Nej svärmor, nu måste du nog vänta en stund innan du får använda toaletten, mitt ägglossningstest är inte klart ännu" eller "Bort från datorn nu lillbrorsan: jag skall skriva in vilken position min cervix har idag!"

1 kommentar:

  1. Hi hi det låter bökigt men det ska nog gå ska du se :-)

    Det är ett spännande år ni har framför er. För hur jobbigt det än är så är det också en adrenalinsfylld tid full av hopp och spänning :-)

    Du ska se att det kommer att gå bra!

    Tack för dina fina kommentarer, det värmer massor :-)

    SvaraRadera