onsdag 29 december 2010

Böcker, böcker, böcker

Under de senaste månaderna har jag läst bland annat dessa böcker.

Resan av Brandon Bays är en annorlunda historia om hur författaren själv överlevde utan medicinsk hjälp då hon hade en tumör stor som en basketboll i magen. Tänkvärt att fundera över hur stor vikt man borde lägga vid alternativmedicin och vård av psyket men som bok är den ändå lite irriterande i sina upprepningar och lite flummiga slutledningar.

Engångsligg av Josefin Palmgren var lättläst och underhållande även om jag kände mig lite för gammal för att kunna relatera till huvudpersonen.

Den osannolika strippan av Diablo Cody är självbiografisk och en bisarr historia om hur författaren hamnade in i stripteasebranschen. Avsmak och fascination är två ord som kan sammanfatta mina åsikter om boken.

Dessutom har jag plågat mig igenom Två av Märta Tikkanen som var välskriven men inte särskilt givande.

I februari när vi får veta vad det är för fel på oss hoppas jag få mera användning för  Fertility, Cycles & Nutrition av Marilyn M. Shannon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar