onsdag 26 oktober 2011

The Junkie

Efter förra helgen ser mitt pillerknaprande ut som något ur en dokumentär om Betty Ford-patienter.

1 st 25 mikrogram + 1/2 100 mg Thyroxin
8 + 8 + 2 olika örter
1 multivitamin

Har också beställt folsyra och försökt få tag på E-vitamin. Sedan när jag har alla piller kommer jag alltså att äta 23 piller om dagen. Det trodde jag aldrig om mig själv eftersom jag alltid har varit skeptisk till piller och tycker att man istället borde få i sig alla vitaminer och mineraler från maten.

Har också skärpt mig rejält med kaffet och sockret. Hela veckan har jag bara druckit 1/2 kopp kaffe 2 ggr om dagen istället för de vanliga hela kopparna. Dessutom har jag slutat äta socker på veckorna, på helgerna tänker jag ännu unna mig något gott emellanåt. Jag har slutat äta morötter eftersom akupunktören som jag var till i helgen sa att det är dåligt för just min problematik. Dessutom har jag börjat äta mera tillredda grönsaker och mindre råa grönsaker. Hon menade att råa grönsaker tar för mycket energi av kroppen och att det därför är bättre med tillredda grönsaker. Det är precis tvärtemot hur jag har gjort innan eftersom jag älskar sallader.

Gissa om våra barn skall få höra om allt vad mamma gjorde för att hon så gärna ville ha dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar