måndag 3 oktober 2011

Happy Ending

Och nej, jag syftar inte på några suspekta massagetermer.
Har på senaste tiden konstaterat att många av barnlöshetsbloggarna jag följer inte längre handlar om barnlöshet. Istället har de blivit gravidbloggar eller rent av mammabloggar.
Jag vet att många tycker att det är kämpigt att se när andra lyckas, men jag har aldrig missunnat någon av er fantastiska bloggerskor era graviditeter*. Tvärtom tycker jag att det ger mig hopp om att själv lyckas när jag ser att det faktiskt är möjligt.
Kanske handlar det också om att jag vet att de flesta av er har kämpat betydligt längre och hårdare än mig själv för att bli gravida. Många har ju överlevt både IVF och missfall innan de lyckats.
Om man surfar runt bland barnlöshetsbloggarna är det faktiskt riktigt många som får ett lyckligt slut.
Och vem vet, kanske jag själv någon gång också får omtitulera mig som gravidbloggare...

*Däremot kan jag inte säga samma om alla bekantingar som blir gravida i misstag eller som "planerar" hur många månader de vill ha mellan sina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar