söndag 19 augusti 2012

Regnig söndag

Tänk att det kan kännas så skönt att vakna en dag då det regnar. Då känns allt så kravlöst och åtminstone jag känner ingen press att behöva aktivera mig hela dagen. Kräftskiva med fina vänner igår gör att huvudet är lagom tungt idag, så där lagom tungt att jag orkat med en kort promenad och lite nätshopping.

Älskar adlibris och beställde en hel hög med böcker som jag tror blir perfekta för höstmörkret.

Frihet av Jonatan Franzen

Snubblade över denna bok av en slump, och den verkar bra. 


My Lurid Past av Lauren Henderson. 

Läste Don´t Even Think about it av samma författare i somras och gillade den skarpt. Hoppas på samma dramatik och humor även i denna bok.


Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith
Giraffens tårar av Alexander McCall Smith

Har flera gånger sett dessa böcker i hyllan i bokhandeln, men aldrig köpt. Och eftersom det trots allt getts ut många i samma serie hoppas jag ju att de ska vara bra.


How to be a Woman av Caitlin Moran

Läste några recensioner som lovade humor och träffsäkra iakttagelser angående ämnet att vara en kvinna av idag. 


Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper

Slängde till den här i sista stund, men vet inte om jag kommer att läsa den själv eller ge den till min älskade gubbe. Kanske både och.


Återkommer med recensioner av de som jag har tyckt om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar