tisdag 14 augusti 2012

En duktighetsplan

Efter IVF:en vi gjorde i våras har min mens fått fnatt och beslutat sig för att vara väldigt sen varje månad. Vi pratar 40-dagars cyklar istället för de vanliga 28. För att råda bot på det inför vår stundande FET har jag ju givetvis en plan.

1. Akupunktur. Min kropp har nog aldrig fungerat så bra som då jag gick på akupunkturen - regelbunden och kraftig mens (vet att det där inte låter bra, men i mitt fall är det önskvärt pga endometriosen som annars gör att vävnad blir kvar och kan bilda cystor kring livmoder och äggstockar) och tydlig ägglossning (enligt hemmatesten). Dessutom klarade jag mig helt utan värkmedicin under mensen, jippii för smärtfrihet!

2. Örter som jag får av min akupunktör för att stärka mjälten och njurarna där jag har energibrist (chibrist). Vet att det låter flummigt, men det bryr jag mig inte om så länge det fungerar.

3. Jag har slutat med kaffe. Det är nu ni ska lyfta på hatten, spela på trummor och ringa era vänner för att berätta om min duktighet. Har varit en kaffedrickare av rang och det tog flera dagar innan jag började känna mig som folk efter att jag druckit sista koppen.

4. Yoga. Följer olika program som verkar dels avkopplande (för om ni inte visste det är det ju viktigt att inte vara stressad då man vill bli gravid, mohahahahahahaha!) och dels stimulerande för nedre delen av magen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar