söndag 13 november 2011

Tönten i mig

Någonstans på vägen har jag blivit den största av töntar. Och inte bara sådär lite sjunger-för-sig-själv-i-duschen-töntig, utan lever-i-sin-egen-lilla-värld-töntig.

Idag satt jag närmare två timmar och bara läste på Diana Gabaldons hemsida, kollade in resmål i Skottland och spanade in 15-minuterlånga Youtubeklipp om Claire och Jamie Fraser. (Insåg också att Gerard Butler är hetare än het.)
Å andra sidan är jag kanske inte den största tönten eftersom det trots allt finns människor som har skapat filmklipp om dem genom att klippa ihop flera scener från olika filmer. Kolla t.ex. in klippet nedan.



Outlander-serien (Främligen, på svenska) är så obeskrivligt bra och jag håller på att bli lite besatt av böckerna trots att jag ännu bara är på den sjätte boken.
Jag grät nästan en glädjetår då jag läste att det planeras en film som utgår från boken. Sedan slutade jag tvärt med drömmeriet då det stod att det eventuellt blir Katherine Heigl som skall spela huvudrollen.

2 kommentarer:

  1. Gerard Butler - slurp! Han är mitt frikort, om sambon någonsin skulle gå med på det;)
    och det är inge fel på att snöa in på saker!:)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag tror att jag måste lägga in honom på min lista också. Tillsammans med Johnny Depp och Ashton Kutcher:) Det känns som en helt ok topptre-lista!

    SvaraRadera