tisdag 29 november 2011

Jag gjorde det igen

Jag hade lovat mig själv att nästa gång skall mensen vara flera dagar sen innan jag gör det.
Men idag gjorde jag det, köpte ett graviditetstest.
Har nyss varit på akupunktur och fått med mig lite mera örter hem. Jag bekände för min underbara akupunktör att jag är tillbaka i mitt gamla mönster med att överanalysera alla symptom, och hon rekommenderade än en gång meditation. Jag har ju provat det några gånger, men har så svårt att stänga av hjärnan.

På tal om att överanalysera symptom så måste jag bara berätta vad som hände häromdagen. Jag berättade åt min sambo att jag blir så arg på mig själv då jag håller på och känner efter varje liten förändring i min kropp.
Sen sa jag: "Och du kan ju tror att de tittar konstigt på mig i jobbet då jag sitter och klämmer på brösten!"
Raringen satt en stund och tittade på mig som om han var riktigt bekymrad. Till sist förstod jag att han ju trodde att jag var allvarlig!
Det, om något, berättar ju hur galen jag har blivit, då t.o.m. sambon kan tro något sånt om mig...
Sucka mitt hjärta, men brist icke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar