måndag 22 augusti 2011

Akupunktur

Idag var jag för första gången på "riktig" akupunktur. Tidigare har jag provat laserakupunktur, men det var ingen höjdare. Dagens traditionella kinesiska akupunktur var mycket mera avkopplande, och det kändes också mera i kroppen både under och efter behandlingen. Det gjorde inte ont, tack och lov!
Personkemin med dagens akupunktör var betydligt bättre än förra gången. Jag blev lugn bara av att få sätta mig ner mittemot henne, eftersom hon hade ett så behagligt sätt.
Bokade redan nu en ny tid till nästa vecka och då skulle hon också ha hittat ett lämpligt örtté för mina krämpor.

Efteråt kände jag mig lugn i hela kroppen, men ändå inte sömnig. Avslappnad, helt enkelt.

Jag frågade om det är något mera jag kan göra för att öka våra chanser, och hon rekommenderade dels att jag skär ner på kaffet och att jag ska meditera. Det är något som känns främmande för mig, men hon menade att jag inte behöver göra det så märkvärdigt, utan att jag bara skall slappna av och rensa huvudet emellanåt. Det är kanske inte en så dum idé.

Nöjd är jag i varje fall med hela akupunkturupplevelsen!
Over and out.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du upplevde det som avkopplande, för det är det som är meningen.
    Kul att du är nöjd med ackupunkturen.

    Ha en fin kväll.
    Kramar

    SvaraRadera