torsdag 4 augusti 2011

En uppdatering

Den hysteriska, gråtande kvinnan har tack och lov lämnat oss ensamma så jag tänkte ge er en liten uppdatering.
Chocken efter IVF-domen börjar lägga sig och jag kan till och med se fördelarna med det. Nu kommer vi inte att behöva dra ut på processen lika länge som om vi varit tvungna att försöka med en massa mellansteg med hormoner och inseminationer. Att gå rakt på IVF kommer inte heller att vara någon dans på rosor, men eftersom chanserna är större att vi lyckas bli gravida med hjälp av IVF så är vi tacksamma att redan nu vara i kö.
Samtidigt är det otroligt läskigt att komma fram till den här "Sista chansen", för om det inte lyckas... Ja, det vågar jag knappt tänka på. Skulle vilja vara modig och stark, men tydligen är jag inte tillräckligt modig att våga se på vår framtid med allt vad den kan innebära. Eller så är jag vis:

"En vis man bryr sig inte om sådant som står utanför hans makt."

1 kommentar:

  1. Tufft att höra men det kan ju som sagt göra att er lycka kommer ändå fortare.

    Kram!

    SvaraRadera