fredag 12 augusti 2011

En av två avklarad!

Ringde nyss och bokade akupunturen. Är riktigt stolt! Hade också tänkt ringa det andra jobbiga samtalet, gällande IVF, men det gick inte eftersom telefontiden bara var på morgnar.
Undrar förresten när jag kommer att klara av att berätta för någon ny person om vår barnlöshet utan att få en klump i halsen. Direkt när akupunktören frågade om det gällde någon särskild problematik kände jag halsen snöra ihop sig och tårarna bränna bakom ögonlocken.
I vanliga fall kan jag prata om vår barnlöshet relativt lugnt, men då gäller det sådana som redan vet om vår situation. Men då jag skall berätta för någon ny person då blir det strax värre.
När kommer jag att klara av att prata om allting, utan att bli ledsen?

1 kommentar:

  1. Hej vännen.
    Vad bra att du fixat en tid till ackupunktur =). Vi får hoppas att det hjälper er . Jag har gått igenom det och tyckte att det var avkopplande men det hjälpte föga, tyvärr. Jag tror det handlar om vad för sorts problem man har, det hade säkert kunnat fungera om jag inte haft en sån oregelbunden menstruation, för nog hände det grejer i kroppen efter alla behandlingar.
    Hur som...
    Hoppas det fungerar bättre på er/dig.

    Och vet du, det är OK att känna den där klumpen när man ska till att berätta för en helt ny människa. Det gör jag också, varje gång, faktiskt. Det kanske aldrig går över, men det blir bättre med åren.

    Ha en fin helg.
    kramar i massor/
    Luiza

    SvaraRadera