onsdag 16 mars 2011

Laserakupunktur 2.0

Idag var jag andra gången på laserakupunktur. Denna gång samlade jag mod till mig och tackade för all information hon hade förmedlat förra gången, men förklarade att jag hellre bara ville ha tystnad runtomkring mig då jag fick behandlingen. Eftersom jag är konflikträdd av mig var jag orolig att hon skulle bli sur, men det blev hon inte. Istället tyckte hon det var bra att jag berättade hur jag ville ha det.
Det var riktigt avslappnande att få ligga där i tysthet och jag skulle nog ha somnat om det inte vore för de aningen smärtsamma elektriska impulserna.
Vad lär vi oss av detta? Jo, att man skall vara lite besvärlig om man skall bli nöjd här i livet.

Hoppas att dessa svindyra behandlingar skall bära frukt*. Efter förra behandlingen kom mensen några dagar tidigare än den annars gör, men cykeln var lika lång. Det betyder alltså att min lutealfas var lite längre än vanligtvis, vilket borde vara bra eftersom jag jag oroat mig över att den bara varit 10-12 dagar. Hade också mycket ömmare bröst än jag haft på länge, vilket jag tar som ett tecken på hög progesteronhalt. Det gillar vi.


* eller barn egentligen. Frukt har jag redan.

1 kommentar:

  1. Laserakupunktur har jag aldrig hört talas om. Själv går jag på vanlig och vi får väl se vilketresultat det ger. Jag tycker i alla fall att det är väldigt avslappnande och jag somnar VARJE gång. Kul kommentar om frukten :) :)

    Kram!

    SvaraRadera