onsdag 2 mars 2011

The Battle

Det pågår en kamp inne i mitt huvud. På ena sidan har vi Optimisten, en envis j*vel som tar till fula knep för att besegra sin motståndare. Hon är en expert då det gäller att psyka, med små kommentarer får hon vem som helst på fall. I det här fallet är kommentaren "Har du inte lite ömmare bröst än vanligt?.

På andra sidan har vi Realisten som kämpar hårt för att jag skall behålla mitt psykiska välmående. Hon försvarar mig med att använda det sunda förnuftet. "Om ni inte har lyckats hittills så kommer ni knappast aldrig att lyckas på naturlig väg".

Om två dagar får vi se vem som har vunnit. Då kommer jag att få mens, och om jag ligger i en hög på golvet och skrikgråter är det ju givetvis Optimisten som vunnit. Förhoppningsvis vinner Realisten och då kan jag nöja mig med en axelryckning och sedan börja planera nästa månad.

2 kommentarer:

  1. I mitt huvud pågår samma kamp,letar tecken direkt..för att i nästa sekund landa och tänka att det absolut inte alls kan lyckats denna månad..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att optimisten vinner...och att det inte kommer något blod alls!!

    Kram

    SvaraRadera