söndag 17 mars 2013

Förkylningen från Helfvetet

Åh, suck, ett så självömkande inlägg detta kommer att bli. Har drabbats av värsta förkylningen och har knappt sovit alls de två senaste nätterna eftersom jag knappt får någon luft då jag ligger ner.
Har sköljt näsan med kannan ett flertal gånger, men det hjälper bara en kort stund. I natt var det dock tack vare kannan som jag till sist slumrade någon timme mellan 4 och 6. Sedan var nästäppan tillbaka. (Är tacksam att jag inte är en av dem som lider av konstant nästäppa hela graviditeten...)
Åkte till Apoteket i morse och skulle köpa nässpray, bara för att få höra att de inte kunde rekommendera en endaste nässpray då jag är gravid. Läkarrekommendation behövdes för allt utom de vanliga koksaltsprayerna, och en sådan hade jag redan hemma. Då jag kom ut till bilen satt jag bara och grät av utmattning, och till sist bestämde jag mig för att åka till hälsocentralen för att få en läkarrekommendation. Då jag kom dit fick jag höra att man nog inte får en läkartid bara för en förkylning. Då häll tårarna på att börja komma igen och jag förklarade att jag knappt hade sovit de senaste dygnen och att jag bara behövde en läkares råd om en nässpray som var okej att använda under graviditeten. Och halleluja, det kunde de i alla fall ordna.
När jag till sist kom hem kröp jag till sängs med min Otrivinflaska och vaknade två timmar senare. Inte frisk, och med ett bankande huvud, men jag hade i alla fall till sist sovit en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar