måndag 7 januari 2013

Rådgivningsbesök vecka 20

Nytt rådgivningsbesök idag och allt såg bra ut. Blodtrycket fortfarande på lägre sidan, men ändå inte för lågt. Hb lite lägre än förra gången men ändå inom det normala (så käkar jag ju också persilja några gånger i veckan). Bebisens hjärtljud 148.

Och så läste rådgivningstanten i journalen från rutinultrat att beräknad födelse var 31.5! Så tydligen missförstod både jag och sambon läkaren då han mumlade fram sina kommentarer. Typiskt, då hoppar jag ju igen tillbaka till 19+4.
Nåja, huvudsaken att allt är bra.

Det som vi dock får tänka om med är vår planerade flytt under sommaren. För säkerhets skull flyttar vi nog fram det någon vecka... Är väl knappast särskilt kul att vara nyförlöst och börja flytta.

4 kommentarer:

  1. Bra att allt såg bra ut!

    Låter bra med framflyttning. Tänkte på att om du t.ex. måste ta kejsarsnitt så skulle du väl vara sängliggande i två veckor efter födseln. (Tror jag.)

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt var bra med er båda på rådgivningsbesöket!

    Ang flytten: Ni har inte möjlighet att flytta innan bäbisen kommer? I april eller så? Kan ju vara skönt att hinna komma i ordning tills det är dax...ELLER flytta i juli, så du hinner vila en smula innan flytten.

    Min bästis flyttade 3 dagar efter förlossningen. Det gick INTE bra. Både hon och bäbisen behövde lugn och ro, och dom var mitt i kaoset under hela flytten och tiden efteråt. Tyckte så synd om henne. Jag bodde kvar hos dom i 2 veckor och hjälpte till att packa upp och ordna bostaden. Det var en mardröm.

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  3. Vad bra att allt såg bra ut och grattis för att du snart har gått halva tiden!! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ninna: Nej, av olika orsaker är det inte möjligt att flytta redan innan. Det skulle ju annars vara idealiskt.

    Tack för era kommentarer! Tog en rejäl funderare och det blir nog att planera in flytten med lite marginal, så att vi hinner ta det lite lugnt de första veckorna hemma.

    SvaraRadera