fredag 18 januari 2013

Hoppsan!

Har visst glömt att blogga den här veckan. Oooops! Men å andra sidan har jag hunnit med mycket i jobbet och dessutom mycket hemmafix. Dessutom har jag varit på långpromenader och t.o.m. varit och simmat en kväll. Men efter en effektiv dag/kväll brukar jag vara ganska nöjd att bara slötitta på TV:n, vilket gör att bloggandet kommer i sista hand.

Har börjat köpa lite smått till bebisen. Hittills har jag själv bara köpt några tygblöjor och ett par vantar. Mamma har köpt ett set kläder till BB-väskan, eftersom min mormor köpte sådana åt min mamma när jag och mina syskon var i magen. Känns mysigt med sådana traditioner.
Vi har också ett babyskydd till bilen på gång. Min sambos kollega har en Brio Primo som hon gärna skulle sälja, så det tänkte vi titta på, och köper säkert också om det inte är något större fel på det. Och det känns så bra att spara lite pengar på en av de större grejerna, eftersom vagnen sedan kommer att bli ganska dyr. Och vagnar skall vi åka och titta på imorgon, jeeej!

Trevlig fredagskväll!

5 kommentarer:

  1. Fin tradition! Till oss sade de att man inte skulle ta med hemkomstkläder till BB eftersom där inte finns plats för det. (Som om det skulle ta någon plats, dessutom fick vi ju ett familjerum.) Men jag tyckte det skulle vara riktigt roligt för mannen att välja kläder när han for hem efter babyskyddet.

    Jag funderade just och kommer inte på någonting annat vi köpt till babyn än barnvagn (med babyskydd) och blöjor. De behöver så lite och vi har fått en del av min syster.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    Hoppas du inte tar detta fel. Jag vill bara väl.
    Jag är ingen expert men har hört att man ska akta sig för att köpa begagnade babyskydd/ bilbarnstolar. Försäkra dig om att det inte spruckit i plasten och att det inte är äldre än 5 år. Sen finns det säkert massa annat man ska ha koll på. Bara ett tips. Säkerhet är ju en sak man kanske kan lägga pengar på , finns annat man kan spara in på isf.

    Hoppas ni hittar en fin vagn.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh gud det låter underbart - jag vill ocksåååå!! Vilken vecka är du i? Lycka till med vagntittandet idag. Kram Karin (villbli3.bloggplatsen.se)

    SvaraRadera
  4. Idun: Jaså, nå då får jag helt enkelt instruera sambon vilka kläder han skall ta. Jag tycker också att ett set babykläder tar så lite plats att man nog borde få ha dem med, men kanske de är rädda att folk passar med massor med olika alternativ..?

    Luiza: Jag tar absolut inte illa upp! Tvärtom är det bara bra att få lite tips då det gäller dessa grejer. Vi har nog funderat på det här en del, och tycker att det känns ok att köpa av en bekant eftersom man vet att man kan lita på dem då. Dessutom har vi frågat upp om babyskyddet varit med i några olyckor eller dylikt. Men jag kände inte alls till 5-årsregeln, så det får vi nog ta och kolla upp lite närmare. Dessutom började vi då tänka på det här med att om den är t.ex. 4 år gammal kommer vi sedan vara tvungna att köpa en ny om vi skulle ha turen att bli gravida igen.

    Karin: Jag hoppas och tror att du också kommer att få uppleva detta i framtiden. Det känns ännu lite overkligt att just vi har turen att få fundera över saker som babyskydd och barnvagn...

    SvaraRadera
  5. Det var nog riktigt dumt att rådgivningstanten sade att det inte fanns plats för barnkläder, vi tog ju med allt möjligt annat onödigt, och inte är det ju någon som kollar.

    Vi fick en bilstol av min syster som vi hade hemma några veckor före jag googlade om 5-årsregeln och liknande regler. Sedan lämnade vi den tillbaka och ska köpa en ny istället.

    SvaraRadera