fredag 30 november 2012

Vecka 15 (14+1)

Känns som om veckorna går lite snabbare nu och inte så där olidligt långsamt som de gjorde i början av graviditeten. Magen har börjat växa rejält, och idag fick jag första frågan av en på jobbet som inte visste om att jag var gravid. Jag berättade ju nog på jobbet för någon vecka sedan, men tydligen har ryktet inte spridit sig som jag trodde. Men som sagt, idag frågades det rent ut ifall jag skall få bebis. Kollegan ifråga hade gått och spekulerat i flera veckor, men nu tyckte hon att det var så tydligt så att hon vågade fråga.
Idag var jag på gymmet för andra gången sedan min "omstart", och det var tungt men skönt. Känns bra att vara på gång med träningen igen, och har förstått att det kan underlätta både förlossning och återhämtningen efteråt om man har lite muskler och kondition.

I helgen blir det att fixa de sista julklapparna, men nu ikväll väntar det bästa av allt: pepparkaksbak. Åh, så ljuvliga julkänslor det väcker.

Trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar