måndag 19 november 2012

Börja om från början

Idag, gott folk, har varit en nypremiär för min del. Jag har nämligen varit på gymet för första gången sedan slutet av augusti.
Jag kollade upp innan vilka övningar man ska undvika, och försökte verkligen tänka på det som står om motionen på alla sidor: lyssna på kroppen och ta det lugnt.

Men det är svårt att veta vad det där "lugna" är. Är det att alla övningar skall kännas superlätta? Eller är det att man bara skall ha lite motstånd med vikterna?
Men jag försökte i alla fall att lyssna på kroppen, så övningar som kändes tunga tog jag inte många av.

Och nu väntar jag med spänning på att se ifall min kropp fixar detta eller ifall jag kommer att börja blöda. Har lovat mig själv att inte stressa upp mig fast det skulle komma en blödning, för det behöver ju bevisligen inte vara någon fara.

Måndagsmusiken skippar vi idag, jag är helt enkelt alldeles för trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar