måndag 26 november 2012

Feber och måndagsmusik

Igår slog en förkylning till väldigt plötsligt. Den hade nog bara gått och väntat på att våra gäster skulle åka hem så att den fick vara ensam med mig en stund, för när helggästerna åkte gick luften helt ur mig och jag fick lägga mig ner på soffan. Jag hade ju tänkt storstäda, gå till gymmet, tvätta massor med kläder och börja fixa lite inför första advent och lilla jul nästa helg, men icke!
Istället låg jag med frossa under dubbla filtar och visste inte hur jag skulle vända och vrida på mig för att det skulle kännas bättre. Det värkte i huvudet, i ryggen och i ljumskarna. Sov två timmar mitt på dagen och sedan tittade jag på TV tills ögonen också började värka. 
Idag är jag hemma från jobbet och få se om det blir samma sak imorgon också.

Tröstar mig nu med ljuv musik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar