onsdag 28 november 2012

Fejar och donar

Har påbörjat städningen inför lilla jul nu och är riktigt nöjd över hur långt jag hunnit så här långt. Igår skurade jag och sambon allt som fanns i badrummet och bastun. Idag tog vi oss an evighetsprojektet: köket. Och vi fick det klart! Dessutom har jag dammtorkat i alla rum så imorgon blir det att dammsuga, torka golv och sedan hänga upp julgardinerna.
Sedan tänkte jag julpynta lite smått vartefter här hemma. Som med det mesta tycker jag dock att "less is more" med julpyntet så den enda julbelysningen vi brukar ha är en enkel vit stjärna och en ljusstake. AVSKYR blinkande röd-grön-blåa-konstiga-attiraljer-som-inte-ens-är-julrelaterade-alla-gånger. Ifjol såg jag t.ex. ett tåg. Ett tåg?

Nu mår jag konstigt i hela kroppen, så jag får hoppas att jag inte har gått och blivit sjuk igen.

1 kommentar:

  1. Hej, vad duktiga ni är med storstädandet :-) Jag har inte börjat, men det står på listan idag och imorgon...

    När har du fått tid på RUL?

    Kram Ninna

    SvaraRadera