söndag 6 februari 2011

Nya tag

Igår fick jag hålla en liten, liten korv* i min famn, och effekten kunde ha varit att jag hade blivit gråtmild och nedstämd, men istället fick jag lite kämpaglöd. "Nog skall vi också få vår lilla korv** någon gång!"

Kanske det blir 18:e månaden gillt? (Hej, sluta skratta! Det kan faktiskt hända mirakel...) Efter gårdagen deppiga inlägg ber jag också att få tacka för de fina kommentarerna som verkligen hjälpte till att lyfta mitt humör. Ännu en gång påmindes jag om det faktum att vi inte är det enda paret i världen som kämpar. Det finns massvis med kloka, fina kvinnor som vet precis vad det innebär att ha hamnat på "The Crazy Ride"***.


*Alltså ett spädbarn.
**Ännu en gång: spädbarn, inte maträtten.
***Det är namnet som jag föreställer mig att barnlösheten skulle ha om det var en attraktion på en nöjespark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar