torsdag 3 februari 2011

Domen

Idag var alltså dagen då vi fick besöka läkare efter tre månaders väntan. Och egentligen blev vi inte så mycket klokare. Enligt våra provsvar finns det inget hinder för oss att bli föräldrar, men det är några prov som skall tas på nytt för säkerhets skull. Bland annat var mitt sköldkörtelprov strax över normalgränsen, men ändå inte så högt att det borde betyda problem. Sambon skall också lämna ett nytt spermaprov för att se om det skett några förändringar.
Oavsett vad dessa tester visar kommer vi att få remiss vidare till gynekologiska polikliniken. Där kommer vi att få göra vidare utredningar som sedan följs av någon form av behandling. Troligtvis kommer mina äggledare att spolas för att kolla att det inte är något som blockerar dem.

Just nu känner jag mig helt likgiltig inför allt detta. Det har varit en extremt tung dag på jobbet idag och jag känner mig så matt av de utmaningar jag har där att jag inte orkar tänka på barnlöshet och behandlingar just nu.

3 kommentarer:

  1. Egentligen så skulle man vilja ha en förklaring till varför det inte blir barn,det är jobbigt att få höra att det är oförklarigt..
    Men samtidigt så får man väl se det som att man har alla förutsättningar för att det ska kunna bli barn,ni är båda friska och det är ju bra..Ni kanske bara behöver en liten knuff i rätt riktning..
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jo, på sätt och vis är det ju skönt att höra att vi har det som krävs för att göra barn, men samtidigt leder det till en massa frågor; som borde vi inte ha lyckats redan isf?
    Men, vi är ju lite klokare nu trots allt och det är väl bara att hålla fast vid hoppet och lita på att vi en dag kommer att få bli föräldrar.

    SvaraRadera
  3. Jag vet precis hur det känns,när vi fick höra att dom inte hittade något som skulle kunna påverkar våra chanser negativt så kände jag mig uppgiven,ville så gärna ha en förklaring till varför det inte fungerar..Frågorna är många och jag önskar att man kunde ha svar i alla fall på några..
    Håller mina tummar för att ni ska få bli föräldrar..Kram

    SvaraRadera