fredag 5 april 2013

Ultraljud i vecka 33 (32+0)

Idag var vi på vårt extra tillväxtultra, och allt såg bra ut. Alla mått var betydligt större än vad de borde vara i vecka 33, de flesta 2-3 veckor mera. Lårbenet var extra långt och motsvarade 35+6! Läkaren tittade finurligt mellan mig och sambon och funderade vems gener det är som gett bebisen sån längd. Så vårt lilla Pyre kommer troligtvis att bli en ganska stor bebis. Hann bli nervös och börja tänka på förlossningen, men då jag frågade om det svarade läkaren lugnande och menade att det nog är för tidigt att börja tänka på hur storleken skulle kunna påverka förlossningen.

Men nöjda och glada är vi ändå, tänk att vår bebis bara växer och mår bra där inne. Dessutom låg hon med huvudet neråt, men det är ju givetvis ingen garanti att hon hålls så då det är så många veckor kvar. Efter att vi kom hem (och jag hade tagit en tvåtimmars tupplur) började jag tänka på att jag hört någonstans att pojkbebisar ofta är större, så nu känner jag mig lite osäker på om det faktiskt är en flicka. Redan från början kände jag ju mig helt säker på att det var en pojke, så kanske min instinkt hade rätt? Nu får vi väl börja fundera på pojknamn igen då, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar