torsdag 25 april 2013

Första dagarna som mammaledig

Både igår och idag har jag varit ganska aktiv hemma och städat, tvättat, fixat och donat. Igår hade jag massor av energi och skulle bara ha kunnat fortsätta med aktiviteter när kvällen kom, men idag har det varit helt annorlunda. Började dagen med en promenad och då jag kom hem från den var energin slut. Trots det började jag ändå på med flera projekt: byta sängkläder, städa och tvätta. Och herreminskapare så trött jag var innan jag var klar! Var tvungen att lägga mig ner och vila flera gånger för att jag blev så andfådd och trött.
Tror att jag får lyda rådgivningstanten fr.o.m. nu: då man är mammaledig är det just meningen att man skall vara ledig. Eftersom förlossningen ofta sätter igång på kvällar och nätter är det bra att vila varje dag så att man sedan inte är helt slut då det väl är dags.

Nu blir det soffpotatis av mig resten av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar