söndag 10 februari 2013

Lite klädinköp

Idag har vi tvättat babykläder och tygblöjor hemma hos oss. Madrassen som kom med moderskapsförpackningen* (som vi fick i fredags) har vi redan haft ut och vädrat för att få bort eventuella kemikalier ur den så mycket det går innan bebisen kommer.

Nu på kvällen har jag deltagit i mitt första me and i-party och blev väldigt positivt överraskad. Hade bara tänkt köpa något bebisplagg men hittade massor som jag själv också ville ha.
En fantastisk klänning som satt perfekt till och med med min stora mage och som kommer att vara perfekt i sommar då jag (förhoppningsvis) ammar eftersom den går omlott över bysten.
Knickers som de andra på partyt berättade att sitter perfekt både som gravid och som nyförlöst. Och senare också förstås!
Och lilla bebisen fick ett par supersöta pandabyxor.


*Varför heter det förresten fortfarande moderskapsförpackning och inte föräldraförpackning? Känns väldigt gammaldags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar