lördag 11 februari 2012

Nyhetens behag

För några månader sedan började jag gå på gym lite mera regelbundet, och jag börjar mer och mer märka att det ger resultat. Jag har börjat lägga på mer vikter, och jag klarar betydligt fler sit ups än jag gjorde i början. Igårkväll upptäckte sambon plötsligt ytterligare en bonus. Jag låg på soffan med mina fötter i hans famn och han masserade helt förstrött mina vader. Plötsligt utbrister han: "Vilka monstervader du har!"
En annan kvinna skulle kanske ha tagit illa upp av ett sådant påstående, men nu råkar det vara så att jag aldrig har haft några synliga vadmuskler. Det har till och med hänt sig att jag har blivit skrattad åt (eller rättare sagt, mina vader har blivit skrattade åt) i idrottsliga sammanhang.
Och nu har jag plötsligt muskler.
Nu får ni ursäkta mig, jag och mina vader ska gå och ställa oss framför spegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar