måndag 6 februari 2012

Fräscht

Efter att ha fått tipset om att främst äta tillredda grönsaker då jag försöker bli gravid har jag mest ätit kokta, wokade eller ungsstekta grönsaker de senaste månaderna. Nog har det slunkit ner vanliga sallad också, men inte alls i de mängder som jag brukar äta sallad. Och framför allt har jag inte lagat någon sallad hemma, vilket innebär att jag inte ätit salladen med stort S. Vi brukade tidigare ofta göra en sallad på isbergssallad, körsbärstomater, paprika, rödlök och fetaost, och den är så himmelskt god till all mat.
Och igår lagade min sambo en sådan till maten. Kanske hade han också saknat salladen med stort S, för han tog i och gjorde så mycket att det antagligen räcker hela veckan, men oj vad gott det var.

Och för att fortsätta i samma banor köpte jag hem en färsk ananas idag. Det blir kvällens godsak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar