torsdag 26 maj 2011

Värk som gör ont

Sitter och tänker på rättstavningsregeln att värk som gör ont stavas med ä. Varför vet jag inte, men det dök plötsligt upp i huvudet nu då jag sitter här med min mensvärk.
Känner mig lite rädd inför sommaren. Jag börjar känna mig lite för optimistisk pga. sköldkörtelhormonet som jag äter. Har läst på en del om rubbningar i sköldkörteln och konstaterat att dessa tydligen kan orsaka "tillfällig infertilitet". Tillfällig! Som om jag kunde botas eller bli lagad.
Tanken känns främmande, men ack så skönt det skulle vara. Tänk om jag kunde bli mamma år 2012.

Samtidigt är jag så rädd att börja hoppas igen. Med bitterhet minns jag de första månaderna av försök då jag låg som en urvriden trasa och grät, grät, grät varje gång jag fick mens. I och med utredningen har accepterandet sakta men säkert infunnit sig, men det är ganska svårt att undvika hoppet då jag en gång läst de där orden: "tillfällig infertilitet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar