söndag 8 maj 2011

Morsdag

Morsdag är ju ännu en slags påminnelse om att det gått ett år sen senaste morsdag då jag ju nog tänkte att "till nästa morsdag skall jag väl åtminstone vara gravid".
Men nej, så blev det ju helt tydligt inte. Ändå kan jag inte känna någon bitterhet idag. Varför vet jag inte, men kanske beror det på att vi efter utredningen börjar känna lite hopp igen. Vi kan t.o.m. våga oss på att tänka att "kanske, kanske till nästa morsdag". Nå nej, nu skall jag inte gå och bli överoptimistisk och alldeles vi-kommer-ju kanske-inte-att-lyckas-på-första-försöket-men-nog-på-andra-eller-tredje!

En fin gest tyckte jag att det var att dagens ledarskribent i Vasabladet grattade alla mammor, mor- och farmödrar samt alla barnlösa kvinnor som fungerar som modersfigur för någon.
Vem har någonsin tänkt på att gratta dem på en morsdag tidigare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar