tisdag 10 maj 2011

Jag överlevde nog

Nu var det äntligen över. Spolningen och VUL gjordes imorse och det gick väl ganska bra skulle jag säga. Min livmoder var lika osamarbetsvillig som sin ägarinna vilket gjorde att spolningsanordningen (har ingen aning om vad den heter) gled ut flera gånger. Till sist tappade jag räkningen och läkaren tålamodet och hon knep (?) på något vis om livmodermynningen så att allt skulle hållas på plats. Spolningen gick fint och det visade sig att det var fri passage i äggledarna. Spolningen var lite obehaglig, men det gjorde inte direkt ont.
Cystorna som hon såg förra gången var helt borta trots att mina blodvärden var aningen förhöjda vilket hon menade skulle kunna tyda på endometrios. Men inga cystor är ju ett gott tecken!
Enda smolket i glädjebägaren är att jag har en liten polyp i livmodern som läkaren vill hyvla * bort. Inte för att hon tror att den är orsaken till att vi inte blir gravida, utan för att det helt enkelt hör till att de tas bort på kvinnor som försöker bli gravida. Så i sommar någon gång kommer jag att sövas ner och hyvlas på dagkirurgin. För att mensen skall hållas helt regelbunden fram tills dess skrev hon också ut Terolut åt mig. Om jag förstod saken rätt borde Terolut också göra mina folliklar lite större. De som hon såg idag var onödigt små med tanke på att ägglossningen borde vara nära nu.

* Jaiks! Ser framför mig de här stora trähyvlarna som används inom byggnadsbranschen.

Det var alltså dagens uppdatering. Känns ganska bra trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar