fredag 15 oktober 2010

Fredagstankar

Mensen kom som ett brev på posten i söndags. Nåja, vad hade jag väntat mig efter 15 månaders försök. Inkommande torsdag skall vi på första undersökningen och med denna månads misslyckade försök i färskt minne känns det bara skönt att äntligen börja ta tag i saker och ting och kanske få reda på vad det är som är fel. Något fel är det nog, hoppas bara att det är lättfixat.

Funderar på att prova på akupunktur, så om någon har erfarenheter av akupunktur och barnlöshet får ni gärna berätta om det.

I brist på annat vettigt tänkte jag berätta mitt favoritcitat för er:


"Confront the dark parts of yourself, and work to banish them with illumination and forgiveness. Your willingness to wrestle with your demons will cause your angels to sing. Use the pain as fuel, as a reminder of your strength.” 

August Wilson



Citatet hittade jag på en engelskspråkig blogg som handlar om ofrivillig barnlöshet och upprepade missfall. En gripande berättelse. Klick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar