lördag 9 oktober 2010

14 dpo

14 dpo (days past ovulation) och ingen mens i sikte ännu i alla fall. Jag har lovat mig själv att inte använda ett nytt graviditetstest förrän jag är en dag sen. Idag var det nog svårt att hålla sig. Jag satt med testet i handen och tänkte på barnet som vi längtat efter i 15 månader nu. Men jag sansade mig och mindes besvikelsen som jag alltid känner då jag ser det svidande minustecknet.
Imorgon är jag en dag sen och då har jag gett mig själv tillåtelse att testa. Spännande tider. Det skulle vara helt underbart att få ringa till familjeplaneringen och säga att vi vill avboka tiden för den första barnlöshetsutredningen...
Vilken kamp det är att försöka hålla tillbaka hoppet som hela tiden vill ta sig ut och drömma sig bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar