lördag 20 november 2010

Typiska mönster


I stort sett går jag genom samma faser varje månad:

Dag 1-6: sorg, gråt, bitterhet. Livet är i spillror och det känns som om allt hopp är ute.
Dag 7-ägglossning: hoppet stiger, kämpaglöd infinner sig, plötsligt är det Stålkvinnan som försöker bli gravid. Allt är möjligt.
Ägglossning-mensen: försöker leva som vanligt, men tiden går så fruktansvärt långsamt. Bara gravida kvinnor i min närvaro känns det som. Hoppet lever och jag försöker hålla tillbaka det så gott det går, men oftast vinner den vansinniga Veronika.

Detta mönster märks säkerligen också i bloggen. För att underlätta för alla bloggläsare kan jag meddela att jag idag är på dag 12. Ännu inget positivt ägglossningstest.



Grabbing December by the balls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar