onsdag 17 november 2010

Att fejka okunskap

Var på promenad med väninnan igår och plötsligt pratade vi om ofrivillig barnlöshet av alla ämnen. Väninnan ifråga har alltså ingen aning om att vi försöker skaffa barn, vilket gjorde mig fruktansvärt besvärad. Hon pratade på om att det måste vara så jobbigt för de som drabbas osv.
Vad skulle jag säga då? Att jag är så insatt i ämnet att jag kunde ha en doktorstitel? Fråga mig vad som helst om ägglossning, hormoner och vitamintillskott, jag kan det nog!
Det slutade med att hon förde monolog om ämnet och jag mumlade fram: Mmm, jaha (med spelad förvåning), oj, jaaa, vad jobbigt osv.
Hur dumt det än kändes så klarade jag helt enkelt inte av att berätta. Det är helt tillräckligt att jag har bästa väninnan och sambon att prata med, flera behövs inte just nu i alla fall.

Och jo förresten, så lämnade jag inte provet i måndags. Alla sidor (Dr. Google vet allt om ni inte visste det) jag kollade på menade nog att det är viktigt att provet tas på dag 3-5. Så jag tänkte att det är lika bra att jag väntar till nästa cykel. Hormontester är i ändå så pass känsliga att det är lika bra att göra det rätt från början. Så förhoppningsvis får vi alla tester gjorda före julen och därefter kan vi boka tid till läkare i januari. Trevlig onsdagkväll till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar