onsdag 11 januari 2012

Konstiga kramper

Vaknade klockan 3 inatt med en mage som krampade och värkte något otroligt. Trots att det är mitt i cykeln, vilket innebär att det inte kan vara mensvärk, och jag har inte fått ngt positivt ägglossningstest ännu så det kan inte vara såna smärtor heller. Hursomhelst, efter en timmes vridande och vändande somnade jag om, bara för att vakna strax innan klockan ringde med samma smärtor.
Jag hade inte riktigt fattat hur illa det var förrän jag steg upp, men då visade det sig att jag inte ens kunde gå upprätt. Det gjorde mer ont än någon mensvärk jag någonsin haft, och jag undvek att röra på mig ända tills värkmedicinen började ha effekt. Lite snopet att ligga i fosterställning på soffan och se minuterna ticka fram och inse att jag inte skulle hinna till jobbet. Men åtminstone verkar det inte ha varit blindtarmen, tack och lov!
Så idag blev det en hemmadag. Men kramperna släppte nog på förmiddagen, och nu har jag bara kvar lite ömhet nere i magen. Har suttit och tittat igenom nästan alla avsnitt av Happy Ending och inte gjort något vettigt alls. En riktig tråkdag med andra ord...

Sen när sambon kom hem fick jag lite nyheter som inte gjorde feelisen bättre, men det berättar jag om en annan gång.

1 kommentar: