fredag 1 juni 2012

Mörk fredag

"Sol ute, sol inne".
Betyder det att regn ute innebär regn inne?
Just idag känns det så i alla fall. Världens svacka på fredag som ju är veckans bästa dag i vanliga fall.
Depp, depp, depp. Herregud om mensen inte kommer snart och gör ett slut på detta PMS-helvete, då går jag nog under. Frågan är dock om inte sambon går under innan dess.
Brukar inte känna av PMS-besvär särskilt mycket, men med så många andra negativa faktorer som spelar in (regnigt väder, strul på jobbet, gravida överallt) har mitt humör verkligen dalat de senaste dagarna. Och med nedstämdheten kommer också Tankarna. Tankarna kring om vi kommer att lyckas, vilka men våra pysken och vårt förhållande får av allt detta osv. Sedan vänder nedstämdheten till ilska och jag hatar hela världen, allt och alla utan undantag. Alla lyckliga människor som alltid får allt de vill ha.
Sedan landar jag igen och återfår perspektiv på livet, men inuti är jag alldeles tom. Orkar inte känna efter mera. Är bara trött på livet som inte blir som jag har tänkt mig, och tårarna flödar bara av att skriva det här inlägget.

Nej hörni så här kan jag inte ha det, får försöka peppa mig själv. Skall bara gråta en skvätt till först.
Och spela en favorit i repris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar